کارگاه آموزشی مدیریت ارتباطات

با توسعه حوزه رسانه و ارتباطات، مدیریت ارتباطات تبدیل به یک مفهوم عمیق و تأثیرگذار بر دنیای امروزی شده است. در همین راستا و برای پاسخ به سه سوال زیر:
۱. آیا مدیریت ارتباطات یک ابزار است یا از جنس مفهوم و محتواست؟
۲. چرا در حوزه حکمرانی موثر آب باید به مبحث مدیریت ارتباطات توجه کافی و اساسی شود؟
۳. ارتباط بین مدیریت ارتباطات و سیاست‎پژوهی چگونه است؟
اولین کارگاه مدیریت ارتباطات در تاریخ ۱۴ اسفندماه ۱۳۹۱ در اندیشکده تدبیر آب ایران برگزار گردید.
در این کارگاه که با حضور اهالی دانشگاه، دستگاه‌های اجرایی و حوزه رسانه و با حضور آقای "امیر لعلی" سردبیر نشریه "مدیریت ارتباطات" برگزار شد، شرکت‌کنندگان پیرامون موضوعات مختلف در این حوزه به گفت و گو پرداختند. کارگاه به این جمع‌بندی رسید که شاید مدیریت ارتباطات و سیاست‌پژوهی به تنهایی و مستقل قادر به تحلیل شرایط و مخاطبان و تصمیم‌گیری نیستند. در نهایت با طرح پرسش‌های زیر فضای تأمل و تحقیق در این حوزه تا کارگاه بعدی باز گذاشته شد.
۱- جمع‌بندی و اجماع جهانی در مورد تعریف مدیریت ارتباطات چیست؟
۲- اگر اقدامات روابط عمومی‌ها در ایجاد اعتمادسازی عمومی اثربخشی کمی داشته است، دلیل آن چیست و مدیریت ارتباطات چگونه باعث افزایش این اثرگذاری و نفوذ به اذهان جامعه مخاطب می‌شود؟
۳- ما قوانین خوبی داریم ولی نمی‌توانیم آنها را اجرایی کنیم. از منظر مدیریت ارتباطات مشکل کار کجاست و چگونه می‌توان آنرا حل کرد؟
۴- برای آگاه‌سازی عمومی، بین فضاهای مختلف چه فضایی مناسب‌تر است و مخاطبان در این فضاها چگونه تحلیل و انتخاب می‌شوند؟
۵- نمونه‌های مناسب در مورد تحلیل مخاطب و استفاده مؤثر از ابزارها در موضوع مدیریت ارتباطات کدامند؟
۶- مدیریت ارتباطات با آینده‌پژوهی و سیاست‌پژوهی چه رابطه‌ای دارد؟

فرم ثبت نظرات

نام
ایمیل
متن
متن